“Persuasive” oftewel “overtuigend” design is heel interessant voor designers.
Niet iedereen is ervan op de hoogte en niet iedereen gebruikt het in de vormgevingen, maar litratuur heeft uitgewezen dat het daadwerkelijk zijn grote voordelen heeft.
Bij het maken van een design wordt er vaak gefocusd om de gebruiker iets te laten doen(gebruiker overhalen om iets te doen)
De call to action is vaak niet sterk genoeg om mensen te overtuigen.
Door hierbij de juiste methodiek te gebruiken, gaat dat vanzelf sprekend.
Persuasive design
“Persuasive” oftewel “overtuigend” design is heel interessant voor designers.
Niet iedereen is ervan op de hoogte en niet iedereen gebruikt het in de vormgevingen, maar litratuur heeft uitgewezen dat het daadwerkelijk zijn grote voordelen heeft.
Bij het maken van een design wordt er vaak gefocusd om de gebruiker iets te laten doen(gebruiker overhalen om iets te doen)
De call to action is vaak niet sterk genoeg om mensen te overtuigen.
Door hierbij de juiste methodiek te gebruiken, gaat dat vanzelf sprekend.
Het AIDA model is hier ook een voorbeeld van.